E Hip Hop Frate

Scriam in primele zile ale blogului despre ultimul album C.I.A., Radio si care era pe atunci parerea mea despre piratarea albumelor romanesti. Am sute de albume cu hip-hop romanesc in calculator, de pe vremea cand eram acasa la Buzau si nu stiam ce inseamna miscarea sau poate nu aveam de unde sa le cumpar. Insa de cand am ajuns la faculta, acum 5 ani deja si am inceput sa realizez ca nu e ok sa iei un album de pe torente, chiar daca e mai usor astfel, am deja o colectie frumusica de albume romanesti de hh. Nu sunt ipocrit, nu am cumparat tot ce a iesit, nici chiar macar tot ce mi-a placut, insa am cateva cd-uri pe care sigur nu le-as fi ratat, chiar daca ar fi costat si mai mult.

Inca sunt de parere ca poti sa downloadezi albumul de pe net, dar daca iti place, du-te si cumpara-l daca vrei sa mai apara si urmatorul. Nu spun sa le cumperi pe toate ca poate nu-ti plac toate stilurile lirice, insa dintre toate sigur te misca unele macar. Multi artisti fac eforturi foarte mari sa scoata albumul, de cele mai multe ori pe cont propriu, fara vreo casa de productie care sa-i promoveze, deci n-ar fi corect sa le furi munca.

De ultimele albume cumparate de pe hhk shop sunt mandru ca am luat decizia de a investi niste banuti, 60 lei nu foarte multi. Pentru 3 albume: DOC - Scapat de sub control, Sangre - Eternia si Ad Litteram - Rani cicatrizate.



Primul album ascultat a fost al doctorului. Prima ascultare a fost in timp ce ma jucam FIFA11, deci nu am fost prea atent. Insa la a doua ascultare, si zic ascultare activa in care am vrut sa-mi dau seama si de ce zice omul ala acolo, chiar am ramas impresionat. Sunt multe feat-uri cu colegii de la Facem Records pe "Scapat de sub control" si foarte multe dume bune, dupa cum ne-a obisnuit in CTC. Un album foarte bun, nici nu ma asteptam la altceva. Tocmai de-aia am cumparat albumul fara sa-l ascult inainte, stiam la ce ma bag. Printre piesesle preferate: Muzica, Ia Loc, FRati. Tot albumul rupe, dar astea ma misca ceva mai mult.

Al doilea album a fost Eternia. Acest este cel mai underground albume din cele 3. Despre cum a luat nastere aceasta noua trupe puteti afla aici. Ce sa zic despre el, suna in stilul clasic Hades Records, principalele teme abordate fiind fraternitatea (dupa cum sugereaza si cover-ul), si dragostea de tara. Ce am observat si mi-a sarit in ochi este faptul ca pe Interludiu 1 isi scuipa creierii George de la Noii Golani. Am avut ocazia sa il intalnesc pe tip in deplasarea de la meciul din Bulgaria organizata de Honor Et Patria. Probabil l-ati vaut la televizor: cand apare Iliescu, apare si George sa-l scuipe pe chelie. Ideea este ca spune niste lucruri foarte adevarate acolo. Pana la urma am observat ca tematica "Basarabia Pamaant Romanesc" este des intalnita la Hades.

Ultmiul album ascultat, "Rani Cicatrizate" nu este nici pe departe cel din urma dintre cele 3. Scanteie s-a decis sa ramana singur in trupa probabil si pentru a putea colabora cu cine doreste. Albumul acesta este unul compus numai din featuringuri, cu invitati care mai de care mai buni. Pot sa zic linistit ca toate piesele sunt single-uri, de altfel cel putin 5 piese au clip. Clipurile le puteti vedea pe site-ul oficial. Personal, mi se pare cea mai tare piesa "Ne-am pierdut nemurirea" feat Bitza si Cedry2k, o melodie ceva mai veche dar care ma misca oricand:

Este doar parerea mea, dar acest album este cel mai bun album Ad Litteram scos. Inca astept sa scoata Scanteie clip si la "Pe fortele mele", singura piesa tare care a ramas fara clip deocamdata.

Inchei aici cu speranta ca urmatoarea recenzie o sa fie in curand, cu alte albume bune. Pentru ca hip-hop-ul romanesc inca n-a murit, e doar putin bolnav...

0 comments:

Trimiteți un comentariu


Gazduire Gratis in primele 3 luni